Kódrendszer a gyermekeknek szóló reklámokról
Támogatjuk Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) felhívását a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingjének tilalmáról. A Fogyasztók Világszervezete kezdeményezte egy nemzetközi kódrendszer megalkotását, amely egyértelmű szabályokat teremtene a kormányok és vállalatok számára, a gyermekeknek szóló egészségtelen élelmiszerek marketingje terén.
Az egészségtelen táplálkozás és a fizikai aktivitás hiánya elvezethet a legtöbb halálos betegséghez - kialakítója lehet a szív- és érrendszeri betegségeknek, cukorbetegségeknek, illetve a rák egyes fajtáinak.
Különösen veszélyeztettek a gyermekek, mert a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek marketingje aláássa a szülőktől és szakemberektől érkező pozitív üzeneteket. A gyermekek különösen befolyásolhatóak a reklámok által - éppen ezért szükséges védelmük.
A Magyar Nemzeti Szívalapítvány évek óta elkötelezett a gyermekeknek szóló egészségtelen reklámok visszaszorításáért. Ezért örömmel csatlakozunk az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívásához, melyben szorgalmazzák egy hatásos nemzetközi kódrendszer kialakítását.
A kódrendszer:
- magában foglalja a marketing minden formáját, beleértve a csomagolást, rádiót, televíziót és új médiát;
- vonatkozik minden gyermekre 16 éves korig;
- nemzetközileg elfogadott táplálkozási kritériumokon alapul.
A civil társadalom fontos szerepet játszik az egyéni magatartás befolyásolásában, a különböző szervezetek és intézmények nagyban hozzájárulhatnak az egészséges étrend és az aktív élet kialakításához.
A teljes tervezett szabályrendszer megtalálható az OFE honlapján.
Ha egyetért a felhívással, csatlakozzon Ön is!
Nem igazodik el a zárójelentésen? Mit is jelentenek a kardiológiában használt idegen szakszavak? Mit takar a rövidítés az orvosi leleten? Magyarul érthetőbb lenne a kifejezés, mint latinul vagy angolul? Összeállításunk segít az értelmezésben.